Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom
Objednajte si denný súhrn správ
Vyberiete si len témy, ktoré vás zaujímajú.
Zasielanie newslettra kedykoľvek vypnete.

Eurovízia bude skromnejšia. Švédi chcú šetriť

13.04.2013 | ČTK

Organizátori tvrdia, že na efekty sa doteraz vynakladalo priveľa

Uťahovanie opaskov, ktoré sužuje obyvateľov mnohých krajín Európy, sa teraz dotkne aj jednej z najpopulárnejších svetových súťaží. Švédsko, ktoré budúci mesiac usporadúva tohtoročný ročník medzinárodnej súťaže Eurovision Song Contest, chce zosekať rozpočet na televíznu produkciu na 20 miliónov dolárov. Teda o vyše polovicu toho, čo šou stála vlani. Štokholm tak chce oživiť záujem štátov, ktoré silno zasiahla finančná kríza, a obrátiť pozornosť späť k hudbe, napísal na webe americký denník The Wall Street Journal.

Popovú súťaž Eurovíziu každý rok sledujú milióny ľudí vo viac ako 40 krajinách sveta. Minuloročné finále pritiahlo k obrazovkám odhadom 125 miliónov divákov, čo je neporovnateľne viac ako iné svetové zábavné súťaže. Náklady na organizáciu sa však postupne nafukovali. Usporiadateľské štáty sa totiž snažili v technológiách a svetelných efektoch prekonať svojich predchodcov.

"Stali sa z toho skôr preteky v technologickom zbrojení - kto má najväčší LED obrazovku, najviac kamier," povedal Christer Björkman, producent Eurovízie vo švédskej verejnoprávnej televízii SVT. To, ako sa veci vymkli z rúk, si vraj všímal v roku 2009 v Moskve alebo predvlani v Düsseldorfe. V Moskve sa scéna sústredila okolo obrazoviek LED s plochou zodpovedajúcej zhruba 20 árom.

V azerbajdžanskej metropole Baku sa vlani náklady na produkciu vyšplhali na 45 miliónov dolárov. Švédsko ich teraz chce znížiť o viac ako polovicu. Týždenný súboj spevákov a speváčok sa tak odohrá v menších priestoroch, s menej svetlami a s menším mediálnym humbugom.

Bosna, Poľsko, Portugalsko a Slovensko sa už rozhodli, že sa tento rok na súťaži nezúčastnia. Mnohí z nich sa odvolávajú na tvrdé úsporné opatrenia, ktoré museli vykonať pre dlhovú krízu v Európe.

Zástupcovia súťaže dúfajú, že švédsky príklad presvedčí iné krajiny, aby tiež vynaložili na súťaž menej peňazí. Európsky zväz pre vysielanie (EBU), ktorý zodpovedá za organizáciu súťaže, tvrdí, že bude s každým štátom spolupracovať na udržaní obmedzených rozpočtov.

Česko sa na súťaži nezúčastňuje od roku 2010 s odkazom na malý divácky záujem a nízku hudobnú úroveň.

Zdroj: SITA / AP

Ilustračné foto - SITA / AP

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2 Diskusia

Nástroje

  • Nahor
  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 2 Diskusia