Ekonomika: Barometer

TREND Barometer je pravidelný prieskum názorov predstaviteľov hospodárskeho života na najdôležitejšie aktuálne témy slovenskej ekonomiky a biznisu. Respondentov, ktorí hlasujú na TRENDE prostredníctvom unikátneho hesla, vyberá redakcia TRENDU.

Ak ste zvedaví, ako konkrétny respondent hlasoval vo všetkých barometroch, na ktorých sa zúčastnil, kliknite na jeho meno. Respondenti venujú symbolický honorár za hlasovanie v TREND Barometri na rozvoj ekonomického myslenia študentov stredných škôl v rámci projektu Myslím ekonomicky.

Chceli by ste odpovedať v TREND Barometri?

Myslíte, že na získanie eurofondov stačí dobrý projekt?

  1. áno 15 %
  2. ako kde, závisí od ministerstva 24 %
  3. nie, treba mať známosti 24 %
  4. nie, bez úplatku to nejde 13 %
  5. neviem /nevyjadrujem sa / iné 23 %

Počet respondentov: 107

Zoradiť respondentov podľa respondenta | odpovede | komentára

Respondent Odpoveď Komentár
Kohút Aleš Kohút
konateľ
Mayer/McCann-Erickson
ako kde, závisí od ministerstva
Kreutz Andreas Kreutz
konateľ
Tailor Made, s.r.o, Bratislava
nie, bez úplatku to nejde To, že stačí len dobrý projekt je asi taká pravda, ako že na Slovensku neexistuje korupcia...
To, že stačí len dobrý projekt je asi taká pravda, ako že na Slovensku neexistuje korupcia...
Révay Andrej Révay
prezident
Slovenská asociácia finančníkov
nie, treba mať známosti
Glatz Andrej Glatz
konatel
Mercedes-Benz Slovakia s. r. o.
nie, bez úplatku to nejde
Hudáková Anna Hudáková
personálny riaditeľ (HREO)
sanofi-aventis Slovakia s.r.o.
áno
Šnegoň Anton Šnegoň
konateľ
Battal
nie, bez úplatku to nejde
Bobovnický Artur Bobovnický
Managing Partner
Innovative Management Partner
áno Mal som príležitosť niektoré projekty posudzovať a jednoznačne platilo, že pokiaľ bol žiadateľ oprávnený, projekt zmysluplný a navyše aj dobre napísaný, tak získal financovanie. Samozrejme nemôžem mať univerzálnu skúsenosť, ale nemyslím si, že v dnešnej dobe (neustále kontroly či už domáce, alebo bruselské) by si ktokoľvek, v akejkoľvek implementačnej agentúre, dovolil podmieňovať získanie financovania úplatkom.
Mal som príležitosť niektoré projekty posudzovať a jednoznačne platilo, že pokiaľ bol žiadateľ oprávnený, projekt zmysluplný a navyše aj dobre napísaný, tak získal financovanie. Samozrejme nemôžem mať univerzálnu skúsenosť, ale nemyslím si, že v dnešnej dobe (neustále kontroly či už domáce, alebo bruselské) by si ktokoľvek, v akejkoľvek implementačnej agentúre, dovolil podmieňovať získanie financovania úplatkom.
Palovič Bohuš Palovič
konateľ
Liptour CK
nie, treba mať známosti je to obraz doby v ktorej žijeme, každý sa snaží uchmatnúť, kde sa dá. A je úplne jedno, ktorí su pri kormidle, modrí, či červení, slušní podnikatelia, nemajú záujem a je im proti srsti niekoho uplácať, len preto aby boli v poradí a mali nárok. Nie, ja sa za týchto podmienok nebudem uchádzať so žiadnym projektom o eurofondy, ja pokojne spávam a budem aj naďalej.
je to obraz doby v ktorej žijeme, každý sa snaží uchmatnúť, kde sa dá. A je úplne jedno, ktorí su pri kormidle, modrí, či červení, slušní podnikatelia, nemajú záujem a je im proti srsti niekoho uplácať, len preto aby boli v poradí a mali nárok. Nie, ja sa za týchto podmienok nebudem uchádzať so žiadnym projektom o eurofondy, ja pokojne spávam a budem aj naďalej.
Lichardus Branislav Lichardus
CEO
City University of Seattle, spol. s r.o.
ako kde, závisí od ministerstva
Rentka Branislav Rentka
CEO
m:zone, s.r.o., Vráble
nie, bez úplatku to nejde
Sepši Branislav Sepši
konateľ, architekt
Senyka, s.r.o, Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Abrahám Daniel Abrahám
Group CEO, Effectivity POWERED BY PUBLICIS
Relations consulting, s.r.o., Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa / iné rozhodne nestaci dobry projekt, je potrebne mat stastie na dobry timing, velmi velku energiu venovat kontrole. odporucam do projektoveho teamu zaangazovat luci so skusenostami a dobrym success trackom z minulosti. urcite si nemyslim, ze je akakolvek odpoved z ponukanych spravna. uplatky vam nic nevyriesia ak mate hlupost. to mozno fungovalo v minulosti. dnes mate niekolko urovni auditu a nikto so schvalovacieho organu sa dnes nepodpise pod hlupost. casy sa menia. veci sa vylepsuju. treba makat a uspech sa dostavi. neuspesni budu hladat vinnikov vsade - okrem seba. to je slovensky folklor.
rozhodne nestaci dobry projekt, je potrebne mat stastie na dobry timing, velmi velku energiu venovat kontrole. odporucam do projektoveho teamu zaangazovat luci so skusenostami a dobrym success trackom z minulosti. urcite si nemyslim, ze je akakolvek odpoved z ponukanych spravna. uplatky vam nic nevyriesia ak mate hlupost. to mozno fungovalo v minulosti. dnes mate niekolko urovni auditu a nikto so schvalovacieho organu sa dnes nepodpise pod hlupost. casy sa menia. veci sa vylepsuju. treba makat a uspech sa dostavi. neuspesni budu hladat vinnikov vsade - okrem seba. to je slovensky folklor.
Synak Dušan Synak
generálny riaditeľ
Sylex, s.r.o., Bratislava
áno Ano, ale iba za dvoch podmienok: 1/ Projekt je dostatocne maly,to aby velmi nelakal. 2/ Zmierite sa s tym, ze cca 15-20% z hodnoty projektu Vam zhltne absolutne neproduktivna byrokracia. Dusan Synak
Ano, ale iba za dvoch podmienok: 1/ Projekt je dostatocne maly,to aby velmi nelakal. 2/ Zmierite sa s tym, ze cca 15-20% z hodnoty projektu Vam zhltne absolutne neproduktivna byrokracia. Dusan Synak
Kráľovenská Elena Kráľovenská
konateľka
Keis Media, s.r.o., Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Kvartová Hana Kvartová
výkonná riaditeľka
SAS Slovakia
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Hornák Igor Hornák
predseda predstavenstva
Factory 4 Solutions a.s.
nie, bez úplatku to nejde Viete čo sú Eurofondy? Nástroj na korupciu lokálnych politikov, za ktoré odovzdávajú kompetencie národných štátov Bruselskej administratíve (inštitucionálne platidlo za zradu). Už pri ich konštrukcii sa predpokladá, že ich budá prerozdeľovať politická trieda svojim blízkym alebo za odmenu. Fúúj, už tvorím konšpiračné teórie. Za Eurofondami je len ten najlepší úmysel a ich poskytovanie je čisté ako Kristovo oko.
Viete čo sú Eurofondy? Nástroj na korupciu lokálnych politikov, za ktoré odovzdávajú kompetencie národných štátov Bruselskej administratíve (inštitucionálne platidlo za zradu). Už pri ich konštrukcii sa predpokladá, že ich budá prerozdeľovať politická trieda svojim blízkym alebo za odmenu. Fúúj, už tvorím konšpiračné teórie. Za Eurofondami je len ten najlepší úmysel a ich poskytovanie je čisté ako Kristovo oko.
Béreš Imrich Béreš
predseda predstavenstva
Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.
nie, bez úplatku to nejde
Novák Ivan Novák
predseda predstavenstva
PPA Controll, a.s.
ako kde, závisí od ministerstva
Harant Ivan Harant
konateľ
MIP, s.r.o.
nie, treba mať známosti
Štefanec Ivan Štefanec
čestný prezident
Podnikateľská aliancia Slovenska
nie, treba mať známosti
Hronec Ivan Hronec
CEO
Film Europe Media Company
nie, bez úplatku to nejde Potrebujete projekt, ktorý spĺňa kritériá zadávateľa , fungujúcu administratívu a pripravenosť na audity. Ale Film Europe jedná priamo s Bruselom, nie cez národné ministerstvá. Tu je transparentnosť vysoká a dotácie podmienené splnením zadania. Na národnej úrovni sme dostali viac poučení a ponížení, než reálnej pomoci a zdá sa, že to nejde bez formy individuálneho lobingu a motivácií, do ktorých sa mi stále nechce.
Potrebujete projekt, ktorý spĺňa kritériá zadávateľa , fungujúcu administratívu a pripravenosť na audity. Ale Film Europe jedná priamo s Bruselom, nie cez národné ministerstvá. Tu je transparentnosť vysoká a dotácie podmienené splnením zadania. Na národnej úrovni sme dostali viac poučení a ponížení, než reálnej pomoci a zdá sa, že to nejde bez formy individuálneho lobingu a motivácií, do ktorých sa mi stále nechce.
Valent Ivan Valent
predseda predstavenstva
Corwin Capital, a.s.
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Chodák Ivan Chodák
partner
Accuratio, s.r.o.
neviem /nevyjadrujem sa / iné Podla mňa všetky odpovede sú tak trocha správne, či vlastne skôr treba povedať pravdivé. Správna je samozrejme iba tá prvá a verím, že sa dožijeme doby, keď bude aj jediná pravdivá. Skeptik vo mne dodáava, že vtedy však už pravdepodobne žiadne eurofondy existovať nebudú.
Podla mňa všetky odpovede sú tak trocha správne, či vlastne skôr treba povedať pravdivé. Správna je samozrejme iba tá prvá a verím, že sa dožijeme doby, keď bude aj jediná pravdivá. Skeptik vo mne dodáava, že vtedy však už pravdepodobne žiadne eurofondy existovať nebudú.
Molnárová Ivana Molnárová
generálna riaditeľka
Profesia.sk
nie, treba mať známosti
Rollo Jan Rollo
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Prima banka Slovensko, a.s.
ako kde, závisí od ministerstva Jakékoli přerozdělování cizích peněz vždy vytváří prostor pro zvýšenou míru plýtvání, nehospodárnosti a korupce. A eurofondové penězovody jsou v tomto bohužel smutnou extratřídou. Pokud by v Evropě nějaký vlivný politik opravdu chtěl bojovat s korupcí, tak by určitě začal u eurofondů a jejich výrazného omezení až úplného zrušení. Čím méně bude eurofondů, tím méně bude i plýtvání a korupce. Lepší je nechat peníze lidem a podnikatelům, kteří je vlastní prací vydělali, oni sami budou umět daleko lépe vybrat, který projekt je dobrý a který ne.
Jakékoli přerozdělování cizích peněz vždy vytváří prostor pro zvýšenou míru plýtvání, nehospodárnosti a korupce. A eurofondové penězovody jsou v tomto bohužel smutnou extratřídou. Pokud by v Evropě nějaký vlivný politik opravdu chtěl bojovat s korupcí, tak by určitě začal u eurofondů a jejich výrazného omezení až úplného zrušení. Čím méně bude eurofondů, tím méně bude i plýtvání a korupce. Lepší je nechat peníze lidem a podnikatelům, kteří je vlastní prací vydělali, oni sami budou umět daleko lépe vybrat, který projekt je dobrý a který ne.
Košturiak Ján Košturiak
spoločník
IPA, s.r.o.
neviem /nevyjadrujem sa / iné Teším sa na dobu, keď raz eurofondy skončia a začne znova fungovať zdravý rozum a normálne podnikanie
Teším sa na dobu, keď raz eurofondy skončia a začne znova fungovať zdravý rozum a normálne podnikanie
Majerský Ján Majerský
managing director
Proma
neviem /nevyjadrujem sa / iné Poznám veľa dobrých projektov, ktoré bez akejkoľvek "podpory" boli prijaté a úspešne zrealizované. Opačná skúsenosť je však tiež a stáva sa, že práv takto "podporený" projekt je v realizácii alebo neskôr v prevádzke komplikovaný alebo skončí neúspechom.
Poznám veľa dobrých projektov, ktoré bez akejkoľvek "podpory" boli prijaté a úspešne zrealizované. Opačná skúsenosť je však tiež a stáva sa, že práv takto "podporený" projekt je v realizácii alebo neskôr v prevádzke komplikovaný alebo skončí neúspechom.
Halgašová Jarmila Halgašová
riaditeľka
Potravinárska komora Slovenska
neviem /nevyjadrujem sa / iné Žiaľ, miera korupcie a zneužívania verejných financií na Slovensku je príliš veľká na to, aby na získanie eurofondov stačilo predložiť iba dobrý projekt. Už samotné operačné programy sa kreujú tak, aby bol vytvorený priestor pre netransparentné čerpanie finančných prostriedkov z fondov EÚ. Príkladov, kedy nám Brusel zastavil financovanie projektov alebo kedy Slovensko muselo vrátiť Bruselu peniaze, je skutočne dosť. Nechcem tým však všetkých hodiť do jedného vreca, reálne existujú čestné výnimky. Myslím si však, že situácia by mala byť úplne opačná a v praxi by mali byť výnimky, ktoré dokazujú porušovanie čerpania fondov.
Žiaľ, miera korupcie a zneužívania verejných financií na Slovensku je príliš veľká na to, aby na získanie eurofondov stačilo predložiť iba dobrý projekt. Už samotné operačné programy sa kreujú tak, aby bol vytvorený priestor pre netransparentné čerpanie finančných prostriedkov z fondov EÚ. Príkladov, kedy nám Brusel zastavil financovanie projektov alebo kedy Slovensko muselo vrátiť Bruselu peniaze, je skutočne dosť. Nechcem tým však všetkých hodiť do jedného vreca, reálne existujú čestné výnimky. Myslím si však, že situácia by mala byť úplne opačná a v praxi by mali byť výnimky, ktoré dokazujú porušovanie čerpania fondov.
Kmeť Jaroslav Kmeť
výkonný riaditeľ
CSC
áno Podstatou hodnotenia je bodovací systém. V prípade maximálnych možných bodových ziskov nie je veľmi o čom diskutovať. Problém nastáva, ak je projekt tesne „nad čiarou“ prípadne nedostal dostatok bodov. Vtedy vznikajú predpoklady pre rôzne dohady o správnosti či nesprávnosti schválenia projektu.
Podstatou hodnotenia je bodovací systém. V prípade maximálnych možných bodových ziskov nie je veľmi o čom diskutovať. Problém nastáva, ak je projekt tesne „nad čiarou“ prípadne nedostal dostatok bodov. Vtedy vznikajú predpoklady pre rôzne dohady o správnosti či nesprávnosti schválenia projektu.
Mervart Jaroslav Mervart
riaditeľ
Chemosvit
nie, treba mať známosti
Galdun Jozef Galdun
riaditeľ pobočky Žilina
Cofely
áno
Hajko Jozef Hajko
člen Výkonnej rady
Podnikateľská aliancia Slovenska
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Vodička Juraj Vodička
konateľ
Gabor, s.r.o.
ako kde, závisí od ministerstva ... a nechať si odporučiť tú správnu agentúru na "pomoc s vypracovaním projektu"
... a nechať si odporučiť tú správnu agentúru na "pomoc s vypracovaním projektu"
Uvíra Juraj Uvíra
Managing director
CK Victory travel
nie, bez úplatku to nejde
Heger Juraj Heger
riaditeľ
Vydavateľstvo Slovart, a.s.
neviem /nevyjadrujem sa / iné Priznám sa, že s tým nemám žiadne skúsenosti. Vyjadrenia známych naznačujú, že to je aj o známostiach a úplatkoch, ale dôkazy o tom nemám.
Priznám sa, že s tým nemám žiadne skúsenosti. Vyjadrenia známych naznačujú, že to je aj o známostiach a úplatkoch, ale dôkazy o tom nemám.
Veršovský Ladislav Veršovský
predseda predstavenstva
YIT Reding a.s.
ako kde, závisí od ministerstva Len dobrý projekt urcite nestací. Kto si myslí nieco iné, ten sa nevyzná v problematike, alebo nevie, ako to v praxi skutocne chodí.
Len dobrý projekt urcite nestací. Kto si myslí nieco iné, ten sa nevyzná v problematike, alebo nevie, ako to v praxi skutocne chodí.
Kováčik Ľubomír Kováčik
predseda predstavenstva a generálny riaditeľ
ČSOB stavebná sporiteľňa
nie, bez úplatku to nejde Keby to bolo také jednoduché, tak by nedochádzalo k takým nedočerpaniam eurofondov ako tomu je v súčasnosti.
Keby to bolo také jednoduché, tak by nedochádzalo k takým nedočerpaniam eurofondov ako tomu je v súčasnosti.
Vančo Luboš Vančo
partner
KPMG Slovensko, s.r.o.
nie, treba mať známosti
Černák Ľudovít Černák
predseda predstavenstva
Sitno Holding
áno Ano, dobrý projekt je nutnosťou, ale ešte nezaručuje úspech , lebo dobrých projektov môže byť veľa. Ale ak projekt plní stanovené kritéria, má veľkú šancu na úspech. Hoci sa na europrojektoch priživuje kopa sprostredkovateľov a lobistov , moja osobná skúsenosť je taká, že pri projektoch , ktoré sme predkladali , sme boli úspešní bez toho, aby sme niekomu niečo platili alebo aby sme politicky lobovali.
Ano, dobrý projekt je nutnosťou, ale ešte nezaručuje úspech , lebo dobrých projektov môže byť veľa. Ale ak projekt plní stanovené kritéria, má veľkú šancu na úspech. Hoci sa na europrojektoch priživuje kopa sprostredkovateľov a lobistov , moja osobná skúsenosť je taká, že pri projektoch , ktoré sme predkladali , sme boli úspešní bez toho, aby sme niekomu niečo platili alebo aby sme politicky lobovali.
van der Hoek Marcel van der Hoek
generálny riaditeľ
ABB, s.r.o.
neviem /nevyjadrujem sa / iné Myslím si, že nestačí mať len dobrý projekt, dôležité je tiež jeho načasovanie.
Myslím si, že nestačí mať len dobrý projekt, dôležité je tiež jeho načasovanie.
Juhás Marek Juhás
riaditeľ
STILL SK
nie, treba mať známosti
Džundová Mária Džundová
obchodná a marketingová riaditeľka
TNT Express
áno Ano, chcem verit za ano, ak je vyborny projekt a zadavtel je zapaleny a zanieteny, musi to vyjst. Aj napriek sprofanovanje povesti o sposobe pridelovania fondov.
Ano, chcem verit za ano, ak je vyborny projekt a zadavtel je zapaleny a zanieteny, musi to vyjst. Aj napriek sprofanovanje povesti o sposobe pridelovania fondov.
Janžo Martin Janžo
konateľ
WTIA, s.r.o., Rudina
áno
Sukupčák Martin Sukupčák
konateľ
BCI-S&T, s.r.o., Žilina - Považský Chlmec
nie, bez úplatku to nejde Žiaľ mám s tým dvojnásobnú negatívnu skúsenosť. Bolo mi zástupcom SACR osobne povedané, že naša žiadosť nemá chybu a netreba na nej nič meniť ani dopĺňať. Náš problém vraj bol, že sme sa obrátili na nesprávnu politickú stranu, ale 25 % provízia by všetko opäť dala do poriadku. Odmietol som.
Žiaľ mám s tým dvojnásobnú negatívnu skúsenosť. Bolo mi zástupcom SACR osobne povedané, že naša žiadosť nemá chybu a netreba na nej nič meniť ani dopĺňať. Náš problém vraj bol, že sme sa obrátili na nesprávnu politickú stranu, ale 25 % provízia by všetko opäť dala do poriadku. Odmietol som.
Kultan Martin Kultan
generálny riaditeľ
DÔVERA zdravotná poisťovňa, a. s.
neviem /nevyjadrujem sa / iné Nie. stačí sa pozrieť do minulosti - dobré projekty a nepredražené by sme hľadali len ťažko.
Nie. stačí sa pozrieť do minulosti - dobré projekty a nepredražené by sme hľadali len ťažko.
Melišek Martin Melišek
riaditeľ
Softec
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Urban Martin Urban
konateľ
Jungheinrich
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Králik Michal Králik
konateľ
UVEA Mediklinik, s.r.o., Martin
ako kde, závisí od ministerstva V súčasnosti to nie je také jednoduché. Projekt sa môže zastaviť vo viacerých fázach a napokon aj dobrý úmysel a námaha budú bez výsledku.
V súčasnosti to nie je také jednoduché. Projekt sa môže zastaviť vo viacerých fázach a napokon aj dobrý úmysel a námaha budú bez výsledku.
Obeda Michal Obeda
majiteľ
Autobazar.EU, s.r.o, Nové Mesto nad Váhom
nie, bez úplatku to nejde
Rybárik Michal Rybárik
predseda
Asociácia lokálnych poskytovateľov internetu
neviem /nevyjadrujem sa / iné Zdá sa, že keď sa nepodarí rozdeliť všetky prostriedky po známostiach, zostanú občas omrvinky aj na tých, ktorí si to nepredplatili.
Zdá sa, že keď sa nepodarí rozdeliť všetky prostriedky po známostiach, zostanú občas omrvinky aj na tých, ktorí si to nepredplatili.
Repka Milan Repka
CEO
Fincentrum, a.s., Bratislava
áno Ale kosela akejkolvek farby je vzdy blizsia ako kabat.
Ale kosela akejkolvek farby je vzdy blizsia ako kabat.
Michalík Milan Michalík
obchodný riaditeľ
International BEZ Group
ako kde, závisí od ministerstva
Gregor Milan Gregor
predseda dozornej rady
CEIT
ako kde, závisí od ministerstva
Kalnický Milan Kalnický
finančný riaditeľ
Viena International
nie, treba mať známosti
Kraus Miloš Kraus
generálny riaditeľ
Sauer-Danfoss, a.s.
nie, bez úplatku to nejde
Uličný Miroslav Uličný
1. podpredseda predstavenstva
Tatra banka, a.s
ako kde, závisí od ministerstva
Krempaský Miroslav Krempaský
CEO
Millennium, s.r.o., Bratislava
ako kde, závisí od ministerstva Administratívna náročnosť žiadostí o grant, komplikované procesy a celkovo zlá povesť celej tejto schémy spolu s prílišnou úzkostlivosťou zodpovedných úradníkov vedú k tomu, že žiadatelia s dobrými nápadmi sú častokrát demotivovaní a nemajú chuť sa púšťať do eurofondových dobrodružstiev. Takto sa potom stáva, že medzi úspešnými žiadateľmi sa vyskytujú aj dobrodruhovia, ktorí problémy s motiváciou nemajú...
Administratívna náročnosť žiadostí o grant, komplikované procesy a celkovo zlá povesť celej tejto schémy spolu s prílišnou úzkostlivosťou zodpovedných úradníkov vedú k tomu, že žiadatelia s dobrými nápadmi sú častokrát demotivovaní a nemajú chuť sa púšťať do eurofondových dobrodružstiev. Takto sa potom stáva, že medzi úspešnými žiadateľmi sa vyskytujú aj dobrodruhovia, ktorí problémy s motiváciou nemajú...
Štrokendl Miroslav Štrokendl
generálny riaditeľ
UniCredit Bank Slovakia a. s.
nie, treba mať známosti
Murgaš Miroslav Murgaš
konateľ
CORE4
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Schrimpelová Miroslava Schrimpelová
konateľka
Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o. , Bratislava
áno Áno. Dobrý projekt napísaný v newspeaku úradníkov slovenských a bruselských.
Áno. Dobrý projekt napísaný v newspeaku úradníkov slovenských a bruselských.
Kuchta Norbert Kuchta
riaditeľ
Trumpf Slovakia
ako kde, závisí od ministerstva
Smolár Ondrej Smolár
predseda predstavenstva
Soitron
áno A dobré známosti k tomu!
A dobré známosti k tomu!
Petráš Patrik Petráš
prezident
Asociácia personálnych agentúr Slovenska
nie, treba mať známosti
Drahotský Pavel Drahotský
riaditeľ
Saxo Bank
áno
Nechala Pavel Nechala
advokát
Nechala & Co. s.r.o.
nie, treba mať známosti
Cvik Pavol Cvik
advokát a managing director
Pavol Cvik – advokát, s.r.o., Bratislava
ako kde, závisí od ministerstva
Krúpa Pavol Krúpa
spolumajiteľ
Arca Capital
ako kde, závisí od ministerstva
Benčík Pavol Benčík
CEO
Bencik Culinary Group
ako kde, závisí od ministerstva
Múdry Pavol Múdry
predseda správnej rady
IPI Slovensko
nie, treba mať známosti Ak máte dobrý projekt podporený dobrými známosťami na ministerstvách, v jednej strane či s poslancami tej istej strany, tak áno. Ale vždy záleží na tom aký má tá známosť "výtlak".
Ak máte dobrý projekt podporený dobrými známosťami na ministerstvách, v jednej strane či s poslancami tej istej strany, tak áno. Ale vždy záleží na tom aký má tá známosť "výtlak".
Kubošek Pavol Kubošek
konateľ
Kvant, s.r.o., Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Papanek Peter Papanek
managing partner
Neuropea
áno
Badík Peter Badík
konateľ
GreenWay
áno Ako kde. Našej firme sa nedávno podarilo uspieť s projektom financovaným priamo Európskou komisiou a tam naozaj nič iné ako dobrý projekt nezaváži.
Ako kde. Našej firme sa nedávno podarilo uspieť s projektom financovaným priamo Európskou komisiou a tam naozaj nič iné ako dobrý projekt nezaváži.
Patek Peter Patek
konateľ
Plastix, s.r.o.
áno Podľa toho čo sa skrýva za slovom "dobrý". Ak je projekt potrebný, realizovateľný a použiteľný, malo by to tak byť bez ďalších podmienok.
Podľa toho čo sa skrýva za slovom "dobrý". Ak je projekt potrebný, realizovateľný a použiteľný, malo by to tak byť bez ďalších podmienok.
Lakata Peter Lakata
riaditeľ obchodu a marketingu
ZUNO BANK pre Slovensko a Česko
ako kde, závisí od ministerstva Zavisi od ministerstiev = zavisi od konkretnych ludi na ministerstvach.
Zavisi od ministerstiev = zavisi od konkretnych ludi na ministerstvach.
Strýček Peter Strýček
generálny riaditeľ
Cofely východná Európa
ako kde, závisí od ministerstva
Kolník Peter Kolník
konateľ
Astor Slovakia, s.r.o.
nie, treba mať známosti
Pažitný Peter Pažitný
CEO
HPI
nie, treba mať známosti
Lang Peter Lang
konateľ
Caarnie, s.r.o., Bratislava
nie, treba mať známosti Projekt je kvalifikacnou formalitou, ktoru za Vas splnia specializovane agentury a kvalita zameru v nom nie je prilis dolezita. Tak ako inde, ani tu nemozno pausalizovat, lebo vynimky existuju. Niekedy dostanu aj podporu projekty, za ktorymi nestoji nikto "dolezity" a z ktorych netreba odviest cast na spravny ucet. Som zial presvedceny, ze takych je ale vyrazna mensina.
Projekt je kvalifikacnou formalitou, ktoru za Vas splnia specializovane agentury a kvalita zameru v nom nie je prilis dolezita. Tak ako inde, ani tu nemozno pausalizovat, lebo vynimky existuju. Niekedy dostanu aj podporu projekty, za ktorymi nestoji nikto "dolezity" a z ktorych netreba odviest cast na spravny ucet. Som zial presvedceny, ze takych je ale vyrazna mensina.
Halász Peter Halász
konateľ
Jaga Group
neviem /nevyjadrujem sa / iné Napisali sme v nasej firme projekt, nikomu sme nedali uplatok, mame za sebou schvalenie , mame za sebou verejne obstaravanie. Cele to trva neskutocne dlho, mam pocit, ze administrativa suvisiaca s relativne nizkou ciastkou je enormna a to na strane predkladatela , uchadzacov i posudzovatelov .. Teraz to cele posuduju na ministerstve. Tak snad budem moct na polozenu otazku o par tyzdnov odpovedat kladne.
Napisali sme v nasej firme projekt, nikomu sme nedali uplatok, mame za sebou schvalenie , mame za sebou verejne obstaravanie. Cele to trva neskutocne dlho, mam pocit, ze administrativa suvisiaca s relativne nizkou ciastkou je enormna a to na strane predkladatela , uchadzacov i posudzovatelov .. Teraz to cele posuduju na ministerstve. Tak snad budem moct na polozenu otazku o par tyzdnov odpovedat kladne.
Pala Radovan Pala
partner
TaylorWessing e/n/w/c advokáti s. r. o.
nie, treba mať známosti Právne vzaté nejde o úplatky, takže sú predovšetkým potrebné známosti, ktoré sa pretavujú do "provízií" vo forme odplát za poradenské služby. V hospodárskej realite je to však inštitucionalizovaná korupcia a výpalníctvo, platia tam zákony omerty. V našej praxi výrazne vnímame, že skutočne šikovní podnikatelia, ktorí vedia uspieť na "voľnom trhu" bez napojenia na štátne peniaze sa práve preto vyhýbajú aj eurofondom .
Právne vzaté nejde o úplatky, takže sú predovšetkým potrebné známosti, ktoré sa pretavujú do "provízií" vo forme odplát za poradenské služby. V hospodárskej realite je to však inštitucionalizovaná korupcia a výpalníctvo, platia tam zákony omerty. V našej praxi výrazne vnímame, že skutočne šikovní podnikatelia, ktorí vedia uspieť na "voľnom trhu" bez napojenia na štátne peniaze sa práve preto vyhýbajú aj eurofondom .
Dula Radúz Dula
člen predstavenstva
Zväz hotelov a reštaurácií Slovenskej republiky
neviem /nevyjadrujem sa / iné Na získanie eurofondov nie je podstatný obsah ani význam projektu. Celý systém eurofondov je (česť výnimkám) čisto formálna záležitosť. Pri splnení formálnych kritérií a zaplatení "servisného poplatku" nič nebráni tomu, aby boli peniaze čerpané. Eurofondy v slovenskom hoteliérstve vytvorili prostredie, kde v konkurencii súťaží vlastný kapitál s darčekovými projektami financovanými z Eurofondov.
Na získanie eurofondov nie je podstatný obsah ani význam projektu. Celý systém eurofondov je (česť výnimkám) čisto formálna záležitosť. Pri splnení formálnych kritérií a zaplatení "servisného poplatku" nič nebráni tomu, aby boli peniaze čerpané. Eurofondy v slovenskom hoteliérstve vytvorili prostredie, kde v konkurencii súťaží vlastný kapitál s darčekovými projektami financovanými z Eurofondov.
Kiselicová Renáta Kiselicová
konateľka
Centire
ako kde, závisí od ministerstva Problémom je skôr to, že na získanie eurofondov niekedy stačí aj nekvalitný projekt, čoho sme opakovane svedkami. Aby nekvalitný projekt mohol byť financovaný musí “prejsť” niekoľkými stupňami kontrol (formálna, finančná, odborná, kontrola verejného obstarávania) a v súlade so “štábnou kultúrou” ministerstiev ho musí podpísať aspoň 5 rôznych ľudí. Nekvalitný projekt teda nie je výhradne výsledkom korupcie, ako si to mnohí myslia, ale aj zle nastavených procesov, nedostatočnej kvalifikácie zamestnancov ministerstiev a nestálosti implementačných pravidiel. Najproblémovejšie projekty a najväčšie korekcie vznikajú v projektoch, ktoré pripravujú a implementujú štátne a verejné subjekty (diaľnice, železnice, informatizácia, školstvo). Kým sa nenastaví kvalitnejší systém riadenia štrukturálnych fondov a nepremietneme do procesov riadenia poučenia zo zistených chýb a odporúčaní, ktoré už roky dostávame z EK, nemôžeme očakávať, že sa táto situácia zmení a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou sa aj v novom programovom období 2014-2020 budeme stretávať s rovnakými problémami.
Problémom je skôr to, že na získanie eurofondov niekedy stačí aj nekvalitný projekt, čoho sme opakovane svedkami. Aby nekvalitný projekt mohol byť financovaný musí “prejsť” niekoľkými stupňami kontrol (formálna, finančná, odborná, kontrola verejného obstarávania) a v súlade so “štábnou kultúrou” ministerstiev ho musí podpísať aspoň 5 rôznych ľudí. Nekvalitný projekt teda nie je výhradne výsledkom korupcie, ako si to mnohí myslia, ale aj zle nastavených procesov, nedostatočnej kvalifikácie zamestnancov ministerstiev a nestálosti implementačných pravidiel. Najproblémovejšie projekty a najväčšie korekcie vznikajú v projektoch, ktoré pripravujú a implementujú štátne a verejné subjekty (diaľnice, železnice, informatizácia, školstvo). Kým sa nenastaví kvalitnejší systém riadenia štrukturálnych fondov a nepremietneme do procesov riadenia poučenia zo zistených chýb a odporúčaní, ktoré už roky dostávame z EK, nemôžeme očakávať, že sa táto situácia zmení a s pravdepodobnosťou hraničiacou s istotou sa aj v novom programovom období 2014-2020 budeme stretávať s rovnakými problémami.
Strapko Richard Strapko
generálny riaditeľ
Aegon Životná poisťovňa, a.s., Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa / iné V prípade eurofondov všetko záleží na administratívnej príprave a spracovaní projektu, a to bez zorientovaných poradcov zvyčajne nejde. Potom už len záleží na tom, či je poradca motivovaný radiť každému s rovnakým úsilím.
V prípade eurofondov všetko záleží na administratívnej príprave a spracovaní projektu, a to bez zorientovaných poradcov zvyčajne nejde. Potom už len záleží na tom, či je poradca motivovaný radiť každému s rovnakým úsilím.
Spišák Robert Spišák
predseda predstavenstva
AZC
ako kde, závisí od ministerstva
Varga Róbert Varga
technický riaditeľ
Pantheon Technologies, s.r.o., Bratislava
nie, treba mať známosti
Kičina Róbert Kičina
výkonný riaditeľ
Podnikateľská aliancia Slovenska
nie, bez úplatku to nejde Podľa prieskumu PAS patria eurofondy medzi oblasti s najrozšírenejším výskytom korupcie. Netvrdím, že každý europrojekt je poznačený korupciou a klientelizmom, no vychádzajúc z výsledkov spomínaného prieskumu, do ktorého sa zapojilo 425 podnikateľov, významná časť europrojektov bola schválená aj vďaka známostiam a úplatkom.
Podľa prieskumu PAS patria eurofondy medzi oblasti s najrozšírenejším výskytom korupcie. Netvrdím, že každý europrojekt je poznačený korupciou a klientelizmom, no vychádzajúc z výsledkov spomínaného prieskumu, do ktorého sa zapojilo 425 podnikateľov, významná časť europrojektov bola schválená aj vďaka známostiam a úplatkom.
Rosskopf Rudolf Rosskopf
generálny riaditeľ
Slovenská Grafia, a.s., Bratislava
nie, treba mať známosti
Lukačka Rudolf Lukačka
konateľ
Relas, s.r.o.
nie, treba mať známosti
Mištíková Simona Mištíková
konateľka
Divino, s.r.o., Bratislava
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Kučírek Stanislav Kučírek
predseda
Slovensko-poľská obchodná komora
neviem /nevyjadrujem sa / iné Davam odpoved "ine", lebo tu nejde len o uplatky a znamosti, ale i o neprofesionalitu a nezodpovednost v jednom zalostnom mixe - pre porovnanie davam par cisiel z Polska: ak chcete - nech sa paci, vyberte si „Innovation + European Funds = a key to the Polish success” On the 1st of May 2014, Poland celebrated the tenth anniversary of the accession to the European Union, ipso facto, ending a period of ten years of using the EU support and subsidies. Therefore, it is the perfect time to summarize the effects that have been achieved with the help of European funds. According to the newsletter "European Funds in Poland", the country has received nearly 375 billion zł between the year of 2004 and 2013, with 90% of this amount coming from the Cohesion Policy and the Common Agricultural Policy, which also makes Poland the largest net beneficiary of EU funds. European funds contributed to the introduction of the Republic of Poland into the body of modern European economy, co-financing over 185,000 projects during 10 years of their membership. Above all, European funds have proven to be invaluable when it comes to stimulating economic growth and creating new jobs. It is estimated that about 20% of the average annual increase was the result of investments co-financed by the EU, where the Polish GDP per capita reached 70% of the average GDP of the EU-27. Significant outcomes of the implementation of European Funds in Poland are most apparent in the growth of innovativeness, including setting up of modern research infrastructure, research laboratories equipped with technologically advanced equipment and efficient transfer of expertise to the business sector which also created new products and services. Funding from the Programme Innovative Economy (IE OP 2007-2013) enabled the key investments in the area of modern technologies, energy, medicine, e-services and one of the most innovative industry in the country – Polish aviation industry, with the concrete example of Dolina Lotnicza (www.dolinalotnicza.pl). In terms of modernization of public services and the economy, Poland has received 28 billion euros for projects based on ultra-modern technologies through the Infrastructure and Environment Programme. Funds from the program enabled the advancement of many universities and the construction of modern laboratory facilities and information technologies. The investment also covered the modernization of hospitals, intelligent transport systems, alternative energy sources and innovative technologies in the culture sector. Innovativeness and increased competitiveness of the economy was the most important challenge for Poland in the period of 2007-2013. It is also the main objective of the European Union Cohesion Policy, in accordance with the common claim that innovative economy is the key to success. Therefore, further innovations will remain a priority of the EU countries in the coming years of 2014-2020, and for the implementation of the Cohesion Policy Poland will receive over 82.5 billion euros for that period. Furthermore, increasing of the competitiveness of the country is also supported by international cooperation, exchange and share of experience. Properly functioning support systems ensure the free flow of information between researchers, entrepreneurs, public authorities and other stakeholders. The overall objective of each of the European Territorial Cooperation programs in 2007-2013 was to solve the problems specific to particular borderlands. All initiatives undertaken by the beneficiaries and their foreign partners have contributed to the increase of the attractiveness and competitiveness of the regions. The effects can be seen in the case of the Polish and Slovak border, where one of the main priorities was a safer and faster travel between the countries – as a result more than 130 kilometers of roads were built, which not only increased the safety, but also facilitated and shortened the travel time to cross-border areas. In addition, many projects have been implemented to combat environmental degradation, focusing on water and sewage management, which also resulted in the construction of over 90 km of sewerage and water supply, as well as eight sewage treatment plants. Ventures, implemented in the projects, also aim to increase the attractiveness of the region and the development of tourism, by renovating historical objects as well as creating tourism products - for example, wooden architecture trail on the Polish-Slovak border. In 2004-2006, Poland received 5.5 billion for transport and environmental projects, and the further continuation and implementation of new investments in the subsequent years was possible within the framework of the Infrastructure and Environment Operational Programme, which amounted to over 28 billion euro. During a 10-year membership period in the European Union, Poland has carried out numerous projects financed from the EU funds, which resulted in profound changes in each of the key sectors of the economy; • More than half of the European funds that went to the energy sector, were allocated to increase the country's energy security. Through the investments from the EU Infrastructure and Environment Programme the share of energy from renewable energy sources (RES) will increase, and it is estimated that by 2020 approximately 15% of the energy should come from the RES. • Environmental investments are mainly engaged in the infrastructure of water and sewage management, with one of the biggest projects in this area called „Projekt Warszawski” – investment in the area of Warsaw and Pruszków agglomeration - under the name of „Water and sewage treatment in Warsaw”. Moreover, the investments also cover other projects related to flood control and protection of many species. • The effects of investments in the transport sector are noticeable throughout the whole of Poland. The projects covered the construction of nearly 1.3 thousand km of motorways, expressways and national roads, modernization of more than 600 km of railway lines and reconstruction of 8 airports and many train stations. • The most crucial goals of the health sector in recent years have been the development of the medical rescue system as well as the modernization and construction of health facilities. Furthermore, the specialized equipment, including X-ray machines, CT scans, angiograms (etc.) was purchased from the EU funds. • European funds in the cultural sector are mainly allocated to the protection of monuments from the List of World Cultural and Natural Heritage UNESCO, and those recognized by the President of the Republic of Poland as Historical Monuments. Poland has also been enriched with new or modernized theaters, concert halls, museums and cultural centers. • Development in the fields that determine the competitiveness of the Polish economy and the investment attractiveness of the country is related to the increase in the number of students in the fields of science and technology, which is possible through new investments financed from the EU funds. Projects that have been carried out after Polish accession to the European Union would not have been possible without the financial support from Brussels. Among many consequences of the integration, which had a significant impact on the economy of the country, the most important ones are the growth in trade, foreign investments and new possibilities for Polish companies on the European market. After 10 years of implementing the EU funds, Poland will receive additional financial resources from the EU budget for the period 2014-2020. According to the bulletin "European Funds in Poland" EU funds for the next period are going to be concentrated thematically, focusing on the results and achievement of the objectives of the Europe 2020 Strategy and the National Development Strategy 2020. After ten years of EU membership financial balance between Poland and the European Union is considered to be extremely beneficial, considering the fact that Poland has the largest allocation among all Member States. According to the Deputy Prime Minister and Minister of Infrastructure and Development Elżbieta Bieńkowska Poland achieved a great success in each of the economic sectors which shows that the country used the last decade wisely and with great outcomes.
Davam odpoved "ine", lebo tu nejde len o uplatky a znamosti, ale i o neprofesionalitu a nezodpovednost v jednom zalostnom mixe - pre porovnanie davam par cisiel z Polska: ak chcete - nech sa paci, vyberte si „Innovation + European Funds = a key to the Polish success” On the 1st of May 2014, Poland celebrated the tenth anniversary of the accession to the European Union, ipso facto, ending a period of ten years of using the EU support and subsidies. Therefore, it is the perfect time to summarize the effects that have been achieved with the help of European funds. According to the newsletter "European Funds in Poland", the country has received nearly 375 billion zł between the year of 2004 and 2013, with 90% of this amount coming from the Cohesion Policy and the Common Agricultural Policy, which also makes Poland the largest net beneficiary of EU funds. European funds contributed to the introduction of the Republic of Poland into the body of modern European economy, co-financing over 185,000 projects during 10 years of their membership. Above all, European funds have proven to be invaluable when it comes to stimulating economic growth and creating new jobs. It is estimated that about 20% of the average annual increase was the result of investments co-financed by the EU, where the Polish GDP per capita reached 70% of the average GDP of the EU-27. Significant outcomes of the implementation of European Funds in Poland are most apparent in the growth of innovativeness, including setting up of modern research infrastructure, research laboratories equipped with technologically advanced equipment and efficient transfer of expertise to the business sector which also created new products and services. Funding from the Programme Innovative Economy (IE OP 2007-2013) enabled the key investments in the area of modern technologies, energy, medicine, e-services and one of the most innovative industry in the country – Polish aviation industry, with the concrete example of Dolina Lotnicza (www.dolinalotnicza.pl). In terms of modernization of public services and the economy, Poland has received 28 billion euros for projects based on ultra-modern technologies through the Infrastructure and Environment Programme. Funds from the program enabled the advancement of many universities and the construction of modern laboratory facilities and information technologies. The investment also covered the modernization of hospitals, intelligent transport systems, alternative energy sources and innovative technologies in the culture sector. Innovativeness and increased competitiveness of the economy was the most important challenge for Poland in the period of 2007-2013. It is also the main objective of the European Union Cohesion Policy, in accordance with the common claim that innovative economy is the key to success. Therefore, further innovations will remain a priority of the EU countries in the coming years of 2014-2020, and for the implementation of the Cohesion Policy Poland will receive over 82.5 billion euros for that period. Furthermore, increasing of the competitiveness of the country is also supported by international cooperation, exchange and share of experience. Properly functioning support systems ensure the free flow of information between researchers, entrepreneurs, public authorities and other stakeholders. The overall objective of each of the European Territorial Cooperation programs in 2007-2013 was to solve the problems specific to particular borderlands. All initiatives undertaken by the beneficiaries and their foreign partners have contributed to the increase of the attractiveness and competitiveness of the regions. The effects can be seen in the case of the Polish and Slovak border, where one of the main priorities was a safer and faster travel between the countries – as a result more than 130 kilometers of roads were built, which not only increased the safety, but also facilitated and shortened the travel time to cross-border areas. In addition, many projects have been implemented to combat environmental degradation, focusing on water and sewage management, which also resulted in the construction of over 90 km of sewerage and water supply, as well as eight sewage treatment plants. Ventures, implemented in the projects, also aim to increase the attractiveness of the region and the development of tourism, by renovating historical objects as well as creating tourism products - for example, wooden architecture trail on the Polish-Slovak border. In 2004-2006, Poland received 5.5 billion for transport and environmental projects, and the further continuation and implementation of new investments in the subsequent years was possible within the framework of the Infrastructure and Environment Operational Programme, which amounted to over 28 billion euro. During a 10-year membership period in the European Union, Poland has carried out numerous projects financed from the EU funds, which resulted in profound changes in each of the key sectors of the economy; • More than half of the European funds that went to the energy sector, were allocated to increase the country's energy security. Through the investments from the EU Infrastructure and Environment Programme the share of energy from renewable energy sources (RES) will increase, and it is estimated that by 2020 approximately 15% of the energy should come from the RES. • Environmental investments are mainly engaged in the infrastructure of water and sewage management, with one of the biggest projects in this area called „Projekt Warszawski” – investment in the area of Warsaw and Pruszków agglomeration - under the name of „Water and sewage treatment in Warsaw”. Moreover, the investments also cover other projects related to flood control and protection of many species. • The effects of investments in the transport sector are noticeable throughout the whole of Poland. The projects covered the construction of nearly 1.3 thousand km of motorways, expressways and national roads, modernization of more than 600 km of railway lines and reconstruction of 8 airports and many train stations. • The most crucial goals of the health sector in recent years have been the development of the medical rescue system as well as the modernization and construction of health facilities. Furthermore, the specialized equipment, including X-ray machines, CT scans, angiograms (etc.) was purchased from the EU funds. • European funds in the cultural sector are mainly allocated to the protection of monuments from the List of World Cultural and Natural Heritage UNESCO, and those recognized by the President of the Republic of Poland as Historical Monuments. Poland has also been enriched with new or modernized theaters, concert halls, museums and cultural centers. • Development in the fields that determine the competitiveness of the Polish economy and the investment attractiveness of the country is related to the increase in the number of students in the fields of science and technology, which is possible through new investments financed from the EU funds. Projects that have been carried out after Polish accession to the European Union would not have been possible without the financial support from Brussels. Among many consequences of the integration, which had a significant impact on the economy of the country, the most important ones are the growth in trade, foreign investments and new possibilities for Polish companies on the European market. After 10 years of implementing the EU funds, Poland will receive additional financial resources from the EU budget for the period 2014-2020. According to the bulletin "European Funds in Poland" EU funds for the next period are going to be concentrated thematically, focusing on the results and achievement of the objectives of the Europe 2020 Strategy and the National Development Strategy 2020. After ten years of EU membership financial balance between Poland and the European Union is considered to be extremely beneficial, considering the fact that Poland has the largest allocation among all Member States. According to the Deputy Prime Minister and Minister of Infrastructure and Development Elżbieta Bieńkowska Poland achieved a great success in each of the economic sectors which shows that the country used the last decade wisely and with great outcomes.
Kassay Štefan Kassay
predseda dozornej rady
I.D.C. Holding
ako kde, závisí od ministerstva Ak je niečoho málo, to čo je, býva vzácnejšie. Ak do mojich virtuálnych modelov pre zjednodušenie nezaradím otázky etiky a morálky, tak potom by ani minutie získaných peňazí z Eurofondov nemuselo byť problémom.
Ak je niečoho málo, to čo je, býva vzácnejšie. Ak do mojich virtuálnych modelov pre zjednodušenie nezaradím otázky etiky a morálky, tak potom by ani minutie získaných peňazí z Eurofondov nemuselo byť problémom.
Mácsadi Štefan Mácsadi
predseda
COOP Jednota Nové Zámky, s.d.
nie, treba mať známosti
Vadocz Štefan Vadocz
riaditeľ
Neopublic s.r.o.
neviem /nevyjadrujem sa / iné
Lazarovič Tibor Lazarovič
generálny riaditeľ
BC Torsion, s.r.o.
áno To je skusenost nasej firmy BC Torsion spol. s r.o.
To je skusenost nasej firmy BC Torsion spol. s r.o.
Czuľba Tibor Czuľba
Prezident
Slovenská lekárnická komora
neviem /nevyjadrujem sa / iné Rozum by mi aj hovoril, že dobrý projekt stačí. Ale cit by asi pripomenul, že bez dobrého lobingu to nepôjde. Toto je však len akademická debata, prax je možno iná...
Rozum by mi aj hovoril, že dobrý projekt stačí. Ale cit by asi pripomenul, že bez dobrého lobingu to nepôjde. Toto je však len akademická debata, prax je možno iná...
Kalivoda Tomáš Kalivoda
riaditeľ
Groupama Garancia poisťovna, a.s.
nie, treba mať známosti Môj subjektívny dojem je, že čerpanie EF na Slovensku je možné len pre úzky okruh podnikateľov, ktorí o ne vedia požiadať v správnom čase, v presne požadovanom formáte a rozsahu a samozrejme cez tú správnu osobu. Nie málo podmienok na smrteľníka.
Môj subjektívny dojem je, že čerpanie EF na Slovensku je možné len pre úzky okruh podnikateľov, ktorí o ne vedia požiadať v správnom čase, v presne požadovanom formáte a rozsahu a samozrejme cez tú správnu osobu. Nie málo podmienok na smrteľníka.
Jančo Tomáš Jančo
generálny riaditeľ
Pantheon Technologies, s.r.o., Bratislava
nie, bez úplatku to nejde Mozne to je, ale z praxe to potvrdit neviem, kedze sme bez konzultacnej spolocnosti neziskali ani jeden projekt.
Mozne to je, ale z praxe to potvrdit neviem, kedze sme bez konzultacnej spolocnosti neziskali ani jeden projekt.
Jurik Tomislav Jurik
generálny riaditeľ a predseda predstavenstva
Unipharma
ako kde, závisí od ministerstva Dobrý projekt založený na dobrej myšlienke je samozrejme základom. Napriek tomu, že zovšeobecňovania nemám rád, sa však obávam, že samotný dobrý projekt vo veľa prípadoch ale nemusí stačiť…
Dobrý projekt založený na dobrej myšlienke je samozrejme základom. Napriek tomu, že zovšeobecňovania nemám rád, sa však obávam, že samotný dobrý projekt vo veľa prípadoch ale nemusí stačiť…
Matušek Viliam Matušek
marketingový riaditeľ
Baliarne obchodu, a.s., Poprad
nie, treba mať známosti Dobrý projekt stačí v Rakúsku,na Slovensku sa veci majú trochu inak. Našťastie nemusíme sa nemusíme o eurofondy uchádzať, máme tak menej problémov so štátom.
Dobrý projekt stačí v Rakúsku,na Slovensku sa veci majú trochu inak. Našťastie nemusíme sa nemusíme o eurofondy uchádzať, máme tak menej problémov so štátom.
Bizub Vladimír Bizub
prokúra
Kaufland Slovenská republika v.o.s.
ako kde, závisí od ministerstva
Hric Vladimír Hric
konateľ
S&T Slovakia s. r. o.
ako kde, závisí od ministerstva

Aktuálne hlasovanie | Zoznam uzavretých hlasovaní